2/17/2016

Premierowo/ ,,Kamień i Sól" - recenzja

Premierowo/ ,,Kamień i Sól" - recenzja

Okładka książki Kamień i sólAutor: Victoria Scott
Wydawnictwo: IUVI
Tłumaczenie: Małgorzata Dziewońska
Tytuł oryginału: Salt&Stone
Liczba stron: 365



Tella ma za sobą przerażającą przeprawę przez dżunglę i pustynię. Nie może się już wycofać. W kolejnych etapach wyścigu zmierzy się z ukrytymi niebezpieczeństwami oceanu, mrożącym oddech górskim zimnem oraz… nowymi, pokrętnymi zasadami wyścigu.

Co jednak, jeśli niebezpieczeństwo leży jeszcze głębiej? Jak można ufać komukolwiek, skoro wszyscy mają jakieś sekrety? Co zrobić, gdy osoba, na której najbardziej polegasz, nagle przestaje cię wspierać? Jak wybrać między jednym życiem a drugim?

Wyścig dobiega końca. Wystartowało stu dwudziestu dwóch uczestników. Kiedy Tella i ci, którzy przeżyli, stają do ostatniego etapu, jest ich zaledwie czterdziestu jeden… i tylko jedna osoba może zwyciężyć.



Fabuła
Z niecierpliwością czekałam na drugi tom tej trylogii. Miałam co do niego wielkie oczekiwania i - na szczęście - nie zawiodłam się. Akcja mknie równie szybko co w pierwszym tomie. Nie potrafiłam oderwać się od książki. Kolejne etapy wyścigu zaskakiwały  i zapierały dech w piersiach. Nie wiadomo kiedy zza rogu wyskoczy kolejne zagrożenie a życie bohaterów zawiśnie na włosku. Kiedy już myślałam, że wszystko wiem i nic nie może mnie zaskoczyć zakończenie zbiło mnie z tropu kolejnymi zwrotami akcji. Myslicie, że Ogien i Woda to cudo? Sięgnijcie po Kamień i Sól!
5/5

Bohaterowie
Tella ciągle zmienia się podczas trwania Wyścigu. Obserwujemy jej przemianę z już i tak silnej dziewczyny przeżywającej 2 pierwsze etapy do jeszcze silniejszej i pewniejszej siebie kobiety chcącej zniszczyć całą tę organizację. Mimo tych zmian Tella nie zatraca swojego uroku lekko rozpieszczonej dziewczynki lubiącej lakier do paznokci ;) Niejednokrotnie przypomina o swoim dawnym życiu. Nie da się nie zżyć z postaciami Kamienia i Soli. Każdy z nich ma swój unikatowy charakter. Guy - zamknięty w sobie silny, zakochany w Telli chłopak. Olivia - mała, słodka, ale jakże wytrwała dziewięciolatka. Harper - młoda mama oddana Telli i zdeterminowana by zniszczyć Piekielny Wyścig od środka. Do naszej ekipy znanej z poprzedniego tomu dołącza też kilku nowych. Specyficzna Willow jak i zadufany, lekko egoistyczny pan Larson także przypadli mi do gustu :) Warto też wspomnieć o pandorach, które odgrywają niemałą rolę w powieści. Tella bardzo się do nich przywiązuje.
I własnie przez miłość do tych zwierząt zaczyna rozumieć wiele rzeczy i pozostaje nadal sobą mimo wielu przeciwności.
5/5

Styl autorki
Victoria Scott pisze niebywale lekko. Nie mamy tu nic wymuszonego, a narracja ze strony Telli okazała się świetnym posunięciem. Dzięki temu możemy lepiej poznać główną bohaterkę i jej punkt widzenia. Walki i krajobrazy są opisane bardzo realistycznie. Mamy wrażenie, że jesteśmy tam razem z bohaterami i jeszcze bardziej zżywamy się z historią.
5/5

Oprawa graficzna
Okładka jest przepiękna! Szczególnie przypadły mi do gustu rozsypane kryształki soli. Całość jest bardzo klimatyczna, a uroku dodają jeszcze przyciemniane strony na początkach rozdziałów..
5/5

Wynik
20/20
,,Kamień i Sól" postawiło wielką poprzeczkę finałowi trylogii. Jeśli jeszcze nie sięgnęliście po tę serię zróbcie to jak najszybciej. Nie pożałujecie!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu IUVI :)

Do napisania!
~K

3 komentarze:

  1. Chyba tylko mi się ta część nie podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwszej części byłam bardzo podekscytowana, więc koniecznie muszę się zabrać za 2 część. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń