8/23/2016

,,Mroczniejszy odcień magii" - recenzja

,,Mroczniejszy odcień magii'' - recenzja 
Znalezione obrazy dla zapytania mroczniejszy odcień magii Autor: Victoria Schwab
 Wydawnictwo: Zysk i s-ka
 Tytuł oryginału: A darker shade of magic
 Tłumaczenie: Ewa Wojtczak
 Liczba stron: 402

Witajcie w Szarym Londynie – brudnym i nudnym, pozbawionym magii, rządzonym przez szalonego króla Jerzego III. Istnieje też Czerwony Londyn, w którym w równej mierze szanuje się życie i magię, oraz Biały, miasto wycieńczone wojnami o magię. A niegdyś, dawno temu, istniał jeszcze Czarny Londyn... Teraz jednak nikt o nim nawet nie wspomina.

Oficjalnie, Kell jest podróżnikiem z Czerwonego Londynu – jednym z ostatnich magów, którzy potrafią przemieszczać się pomiędzy światami – i działa jako posłaniec między Londynami i ambasador Czerwonego królestwa rodziny Mareshów. Nieoficjalnie, uprawia przemyt – bardzo niebezpieczne hobby, o czym przekonuje się na własnej skórze, kiedy wpada w pułapkę wraz z zakazanym przedmiotem z Czarnego Londynu. Ucieka więc do Szarego, gdzie z kolei naraża się Lili Bard, złodziejce o wielkich aspiracjach. To właśnie z nią Kell wyrusza w podróż do alternatywnej krainy, której stawką jest uratowanie wszystkich światów…


Fabuła
Po wielu rekomendacjach książek V.E Schwab za granicą nie mogłam się doczekać kiedy dorwę ,,Mroczniejszy odcień magii". Miałam co do niego duże oczekiwania i cóż... nie zawiodłam się. Stworzenie świata zasługuje na wielkie brawa. Pokochałam wizje czterech równoległych światów ze swoimi własnymi Lyndonami, a dzięki kunsztowi literackiemu Schwab nie mamy żadnego problemu aby się tam odnaleźć i wsiąknąć w całą historię. Akcja biegnie tu w zawrotnym tempie. Jedyne co zgrzytało mi w powieści to główny wątek fabularny, który wydał mi się dość...naiwny. Poza tym książka ma niebywały klimat magii i niepokoju. Należy też zwrócić uwagę jak z biegiem akcji zmienia się główny antagonista, co jeszcze bardziej intryguje.
4/5

Bohaterowi
Kell to żądny przygód podróżnik między Londynami. Jego temperament, odwaga i przede wszystkim inteligencja sprawiły, że pokochałam tę postać. Tak samo dzieje się z Lilą, która jest cudowną, badassową bohaterką, która nie daje sobie wejść na głowę. Relacja pomiędzy nimi jest niejednoznaczna, choć mam nadzieję, że w następnych tomach rozwinie się wątek romantycznt, bo mają potencjał na niedenerwującą mnie parę, a to już coś! Kreacja postaci drugoplanowych, nie odbiega kunsztem od głównych bohaterów, co jest wielkim plusem ,,Mroczniejszego odcienia magii". Najbardziej zaintrygował mnie Holland, czyli drugi z posiadaczy magii krwi , który jest bardzo nietuzinkową postacią.
5/5

Styl autorki
Sposób narracji w książce jest świetny! Jest to narracja pierwszoosobowa z perspektywy Kella oraz Lili, która zmienia się w najbardziej trzymających w napięciu momentach, co nie pozwala nam przestać czytać. Dialogi napisane przez Schwab są przepełnione humorem, sarkazmem i życiem, a opisy sprawiają, że czujemy się częścią wydarzeń.
5/5

Oprawa graficzna
Na początku myślałam, że na okładce są dwie kropki i trójkąt pomiędzy nimi. Dopiero gdy zobaczyłam ją z bliska zorientowałam się, że to dwa Londyny z Kellem i jego magicznym płaszczem :'). No cóż. Okładka prezentuje się świetnie. Jest niebywale oryginalna, spójna z książką no i przyciąga wzrok!
5/5 

Wynik

19/20
Z wielką przyjemnością polecam wam tę powieść i z niecierpliwością czekam na kolejne tomy!

Do napisania!





2 komentarze:

  1. Też myślę, że pokocham wizję czterech równoległych światów! To taki wspaniały pomysł ^_^
    Lubię, gdy okładka nawiązuje do treści i cieszę się, że tu tak jest :D
    Mam nadzieję przeczytać Mroczniejszy odcień magii, ta powieść wydaje mi się bardzo intrygująca! ^_^ ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo Twojej wysokiej oceny, to nie jest mój typ. Nie wpisuje się w moje gusta więc podziękuję. Ale cieszę się, że Tobie sprawiła przyjemność. ;)

    OdpowiedzUsuń