1/16/2015

,,Dom Tajemnic'' - recenzja

                                                                               
 Tytuł oryginalny: The House of Secrets
Autor: Chris Columbus, Ned Vizzini
Wydawnictwo: Znak emotikon
Liczba stron: 512



Eleanor, Kordelia i Brendan razem z rodzicami przeprowadzają się do wielkiego domu, który należał kiedyś do tajemniczego pisarza, Denvera Kristoffa. Po niezapowiedzianej wizycie jego córki, niepokojącej staruszki, rodzeństwo trafia do groźnego świata, w którym czyhają na nich olbrzymy, piraci, Wichrowa Wiedźma i Król Burz. Jaką tajemnicę kryje historia ich własnej rodziny? Czy rodzeństwu uda się w końcu odnaleźć drogę do domu?

źródło opisu: Wydawnictwo Znak, 2013


Bohaterowie
Każdy z bohaterów ma swój charakter i w pewien sposób jest specyficzny. Każdego z nich polubiłam, ale 
mam zarzut do jednej postaci. A mianowicie do Eleonor. Jak dowiadujemy się z książki ma ona 9 lat. Moim zdaniem zachowuje się O WIELE za dojrzale jak na dziewięciolatkę :/. Odniosłam wrażenie, że autorzy chcieli z niej zrobić lidera grupy, co nie za bardzo przypadło mi do gustu, dlatego 4/5.

Oprawa graficzna
 ,,Dom Tajemnic'' jest wydany w twardej oprawie, co bardzo mi odpowiada, bo takie wydania preferuję.Ma obwolutę i widać, że jest solidna, dziek czemu się tak szybko nie zniszczy. Mam ją już rok i dalej pachnie nowością :D.Okładka naprawdę zachęca do czytania! W środku są piękne obrazki przedstawiające sceny z książki. Są bardzo dopracowane i naprawdę ładne! Czasami nawet przestawałam na chwilę czytać by się nimi nacieszyć.,,Dom Tajemnic'' jest napisany oryginalną czcionką, której nigdy nie widziałam w innej książce. Na pewno dodaje klimatu :). 5/5

Styl Autorów
Książka jest napisana bardzo luźnym i młodzieżowym językiem.Czyta się ją bardzo szybko i nawet nie wiadomo kiedy się ją kończy. 5/5

Fabuła 
I na koniec najważniejsze! Widać, że jeden z autorów jest reżyserem. Nie ma momentu, w którym nic się nie dzieje. Możemy czasem sobie wyobrazić, że to scenariusz filmu. Moim zdaniem fabuła jest trochę dziecinna i nieprawdopodobna. Tak wiem to fantasy, ale nie chodzi tu o gatunek. Na przykład jeden z bohaterów po postrzale strzała pluje krwią, a dom może może wytrzymać totalnie wszystko!!! 
 Co do infantylności to np. nazwy wrogów takich jak Wichrowa Wiedźma, czy Król Burz. Czy nie wydaje się wam to trochę dziecinne?  Te wady, które tu wypisałam nie powodują, że ogólna opowieśc jest mniej ciekawa. Jest dużo zwrotów akcji i dziwnych wydarzeń, które powodują, że chcemy się dowiedzieć więcej!  4/5

Wynik

18/20

Dajcie znać czy macie zamiar przeczytać ,,Dom Tajemnic'', a jeśli już go przeczytaliście to co o nim sądzicie?

Do napisania!

~Luna

 

 

 

 






    
 

                                                               

6 komentarzy:

  1. Hej! :)
    Cudna recenzja i boski pomysł na jej napisanie. Która to wymyśliła, przyznać się! Superowa jest ta punktacja c:

    Odpowiadając na twoje pytanie. Wydaje mi się, że ta książka nie przypadałaby mi do gustu, ale kto wie... ;D

    A teraz przejdziemy do wad ;3 Twój styl pisania jest perfekcyjny, więc nie o niego chodzi, nie mart się ;) Moim zdaniem, tekst wygląda lepiej, gdy jest pisany na szaro, no ale to jest tylko moje zdanie ;) I jakbyś mogła, to popraw ten odstęp w bohaterach, a między fabułą i wynikiem zrób odstęp. Jeśli dobrze widzę odstępy miedzy wierszami są dosyć duże, co można zauważyć dzięki temu, że na samej górze jest napisany opis ksiażki. Uważam, że lepiej jest, kiedy odstępy są mniejsze. *Odstępy, odstępy, odstępy... xD*
    Oczywiście to co przed chwilą napisałam, jest moją opinią i możecie się z nią nie zgadzać. No i ważniejsze jest to jak piszecie, prawda? ;) A jak już wcześniej wspominałam, wasz styl bardzo mi się podoba.

    Pa pa,
    Rosie xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję się nie mój pomysł https://www.youtube.com/watch?v=PEBbT55g3gQ Cudowny kanał! Strasznie długo to pisałam i gdy już skończyłam chciałam jak najszybciej opublikować XD. Stąd te niedociągnięcia.

      Usuń
    2. Kiedyś przymierzałam się do kupna, ale jakoś tak funduszy brakowało, a w ogóle to cudna recenzja zapraszam http://wmasce.blogspot.com

      Usuń
  2. Dzięki za recenzje
    obs za obs?
    czekam na komentarz http://myuncanny.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej mi się wydaje, że liderem grupy próbował być Well i Kordelia, strasznie o to rywalizowali co mnie wkurzało.
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie:)
    http://zawsze-usmiechniete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń