1/10/2015

,,Więzień Labiryntu''-recenzja


Tytuł: Więzień Labiryntu
Tytuł oryginału: The Maze Runner
Autor: James Dashner
Seria: Trylogia Więzień Labiryntu, tom 1                   
Liczba stron: około 400

Kiedy Thomas budzi się w ciemnej windzie, jedyną rzeczą którą pamięta jest jego imię. Nie wie kim jest ani dokąd zmierza. Jednak to nie wszystko - kiedy winda się zatrzymuje i drzwi się otwierają jego oczom ukazuje się grupka dzieciaków, która wita go w Strefie - otwartej przestrzeni otoczonej murami znajdującej się w samym centrum przerażającego i tajemniczego Labiryntu.
  
źródło opisu: Wydawnictwo Papierowy Księżyc, 2011

Do przeczytania ,,Więźnia Labiryntu'' nakłoniła mnie jego ekranizacja.Wiem, że nie powinno się najpierw oglądać filmu, no ale cóż- wycieczka szkolna :(. Film był świetny i byłam nastawiona na to samo w przypadku książki.

Wciągnęła mnie dopiero po ok. 100 stronach. Musiałam się przyzwyczaić do slangu, który był dosyć...dziwny. Ale gdy się wciągnęłam nie mogłam się oderwać!

Bohaterowie raczej nie byli podobni do tych z filmu. Thomas od początku nie wzbudzał mojej sympatii. Nie podobały mi się jego niektóre decyzję, ale potem zrozumiałam, że były potrzebne, żeby cała książka była ciekawsza.Polubiłam Chuck'a, Newta i Minho, ale nie są postacie, z którymi się utożsamiam i nie mogę o nich zapomnieć. Reszta bohaterów była oschła i denerwująca, ale dawało to pewien klimat książce.

Sama fabuła była ciekawa. Koniec zostawił straszny niedosyt i nie mogę się doczekać kiedy przeczytam drugą część. Mam nadzieję, że nie będzie gorsza!

PS.
Jak Wam się podoba moja pierwsza recenzja (nie bijcie :P)? Komentarze mile widziane! :D


5 komentarzy:

  1. Fajna recenzja :) Też byłam na tym filmie, tylko, że z siostrą ;) Film bardzo mnie zachęcił i na pewno przeczytam Więźnia Labiryntu, jednak teraz było to mało możliwe. Rozumiesz, szkoła, lektury... Jestem ciekawa, czy po jego przeczytaniu zgodzę się z twoimi słowami "Reszta bohaterów była oschła i denerwująca" czy "Thomas od początku nie wzbudzał mojej sympatii".

    Pozdrowionka,
    Rosie xxx

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie się czyta recenzję jest miło napisana poluję na tę książkę, ale pieniędzy za dużo nie mam xD a w bibliotece chyba tego nie ma :/ trudno się mówi :/
    Kliknij

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, nie oglądałam filmu, ale moja koleżanka bardzo lubi tę książkę i ją poleca. :D Cóż, wydaje mi się, że może mi się spodobać. :) Jest walka o przetrwanie, a lubię o tym czytać. :) Czy tylko ja mam wrażenie, że niektóre strategie z książek, w których występuje walka o przetrwanie, może mi się przydać? ;)
    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dobrych paru miesięcy chcę przeczytać "Więźnia Labiryntu". Czytałam bardzo dużo recenzji na wielu blogach i nadal nie mogę się zdecydować! Jakoś opis mnie nie przekonuje. Nie chcę oglądać ekranizacji, bo wolę najpierw przeczytać książkę. Pomocy!!! Co mam robić?! xD
    Pozdrawiam, Silava ;3
    www.silava506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetna książka, którą na pewno warto przeczytać! :)

      Usuń