2/22/2015

,,Lek na śmierć''- recenzja

Okładka książki Lek na śmierć Autor:
Cykl: Więzień Labiryntu (tom 3) 

Tłumaczenie:  Agnieszka Hałas
Tytuł oryginał: The Death Cure
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc

Liczba stron: 440

Thomas wie, że DRESZCZowi nie można ufać, ale oni twierdzą, że czas kłamstw już się skończył, że zgromadzili w toku Prób wszystkie dane, jakie dało się zebrać, a teraz chcą przywrócić Streferom pamięć, bo potrzebują ich pomocy w ostatecznej misji.
Streferzy muszą dobrowolnie pomóc uzupełnić mapę, która pozwoli stworzyć lek na Pożogę.
DRESZCZ nie wie jednak, że stało się coś, czego żadne Próby i żadne Zmienne nie pozwoliłyby przewidzieć. Thomas przypomniał sobie dużo więcej, niż przypuszczają.
I wie, że nie może wierzyć w ani jedno słowo z tego, co twierdzi DRESZCZ.Czas kłamstw już się skończył. Ale prawda jest bardziej niebezpieczna, niż Thomas kiedykolwiek mógł sobie wyobrazić.Czy ktokolwiek przetrwa poszukiwania leku na śmierć?
źródło opisu: Wydawnictwo Papierowy Księżyc, 2014
 
Fabuła 
Mam wrażenie, że autor nie wiedział co napisać. Jest bardzo dużo akcji, ale tak na prawdę nic nie wnoszącej.Czekałam na wielki BUM i dostanie odpowiedzi na setki pytań. Dowiedziałam się bardzo mało i mam okropny niedosyt.Zakończenie nie jest złe, ale też nie jest powalające. Spodziewałam się czegoś innego.
3,5/5 ( Na prawdę nie mogłam się zdecydować czy dać 3, czy 4)

Bohaterowie
Ciagle ich kocham! Mimo tych wszystkich dziwnych rzeczy jakie zrobili. Minho, Minho, Minho, Minho <3.
 5/5
 
Styl autora
Tak mało klumbów...No i nie tylko klumbów. W tym tomie jest najmniej tak cudownego slangu Streferów. Szkoda. Autor opisuje sytuacje nieciekawie. Jest mało różnych ozdobników, które urozmaicają nam czytanie i sprawiają, że chce nam się czytać.
4/5

Oprawa graficzna
Moim zdaniem jest to najładniejsza okładka z całej trylogii. Tak mi się spodoba, że aż musiałam zrobić zdjęcie! Mam wrażenie, że tylko ja tak na nią reaguję...
5/5
 
Wynik
17,5/20 Jest to zdecydowanie najgorszy tom z serii. Co nie oznacza, że jest zły. Jest po prostu...Ogay.
Słyszałam, że jest prequel i nie mogę się doczekać kiedy wyjdzie w Polsce! Macie może jakieś informacje?

Do napisania!
~Luna
 
PS.
Nie wiem co się stało z czcionką. Nie mogę tego zmienić...
 

22 komentarze:

  1. Właśnie sobie zarezerwowałam 1 część w bibliotece :D
    zobaczymy o czym ta sławna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonana zbytnio do tego typu książek, ale po twojej opinii może się na nią skuszę :) Brzmi świetnie!

    http://iko-nka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka nie powala, a jeśli chodzi o te sprawy to jestem smakoszem, haha :D No nie wiem... fabuła jakoś też nie zachwyca. Chyba to raczej książka nie dla mnie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, że to trzeci tom. Może jeśli zaczniesz od pierwszego to przypadnie Ci do gustu :).

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie raczej ciężko zagonić do jakiejkolwiek książki, od razu chce mi się przy tym spać, ale jeśli jakaś książka mnie zaciekawi to potrafię ją przeczytac nawet kilka razy. wpadnij do mnie w wolnje chwili; daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać książki, zresztą prowadze na ich temat bloga, ale nie znosze gdy nie mają opisów albo są one niezrozumiałe :( Mśle że gdybym przeczytałą 1 i 2 tom to byłoby dla mnie jasne o co chodzi :) Podoba mi się twoje podejście do książek, to że nie boisz sie ich krytykowac otwarcie i mówić co ci sie w nich nie podoba. Może kiedyś wezeme się za te serie :3
    Zapraszam do siebie - http://jpdjpofeafc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak i ja kolejna nie w temacie. Ale ogólnie lubię książki z dużą ilością akcji, więc mogłaby mnie zainteresować, ale z drugiej strony nie czytałam poprzednich części. Może kolejna przyniesie odpowiedzi których szukasz?
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się forma w jakiej piszesz recenzje :) Cała trylogia Więźnia labiryntu bardzo mnie interesuje, i chyba niedługo po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim zdaniem ta książka rozwala kruche serduszka książkoholików - przynajmniej w moim odczuciu. Czytając ją prawie cały czas płakałam.
    Tak, The kill order ma zostać wydany przez Papierowy księżyc w roku 2015, jednak nie ma konkretnej daty. Wspomnieli o tym na swoim fanpage na facebooku :)

    http://z-ksiazka-przez-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Na prawdę jest prequel? Super! A co do książki to rzeczywiście najgorszy tom serii jednak i tak trzyma poziom.
    http://life-ishappiness.blogspot.com/ - zapraszam na mojego bloga.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam ''Więźnia labiryntu'', teraz zbieram się do ''Prób ognia'', ale szkoda wiedzieć, że ''Lek na śmierć'' jest najsłabszą częścią tej serii...

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko moje zdanie. Może innym będzie się bardziej podobać :).

      Usuń
  12. Słyszałam o tej książce (bardziej o trylogii :)), ale nie czytałam :)
    Obserwuję i liczę na uczciwy rewanż.
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. "Więzień labiryntu" mnie intryguję, więc jeśli mi się spodoba pewnie sięgnę po kolejne części. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi trzecia część też się najmniej podobała. Tak naprawdę najmniej w niej było akcji, i jakoś tak wszystko się dłużyło. Ale poza tym seria warta przeczytania :)
    Zapraszam do siebie
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. O jej ja chcęto przeczytać :p mam trylogię tą kupić już niedługo. Najciekawsza jestem części "Więzień labiryntu" zapraszam na bloganierealnipozytywni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka chyba jednak nie dla mnie :)

    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń