3/29/2015

Liebster Blog Award #1

Znalezione obrazy dla zapytania liebster blog award
Zostałyśmy nominowane przez isabellin5.blogspot.com za co serdecznie dziękujemy! ^^


1.Co myślisz o pożyczaniu komuś twoich książek? Lubisz to robić czy próbujesz się wykręcić? Dlaczego?
L:To zależy jaka to osoba i jaka to książka. Jeśli ta osoba jest zaufana, a książka nie jakoś specjalnie ważna to ją pożyczam.
M: Nie mam nic przeciwko temu, jeśli wiem, że pożyczyłam książkę komuś odpowiedzialnemu. Jednak jak wiem, że pożyczyłam książkę no.. osobie która o nie nie dba, bałabym się że pozagina rogi, czy coś w tym stylu.

2.Ile dziennie poświęcasz czasu na czytanie książek? Co najczęściej Ci w tym przeszkadza?
L: Czasami w ogóle nie czytam. Średnio jest to ok. godziny - dwóch. Oczywiście przeszkadza mi szkoła i ciągle chcący czegoś ludzie :c
M: To zależy. Jak jest poniedziałek-piątek, to nie mam czasu, i nie wynika to z tego, że nie chcę, tylko, że nie mogę. Czasem mam takie dni, że najchętniej nic bym nie robiła i to też czasem się zdarza. Jeśli zaczynam czytać w zimę to 2h-3h. Jak w lato to około 30min-1h.

3.Lubisz czytać trylogie/serie czy wolisz pojedyncze książki? Dlaczego?
L: Zdecydowanie trylogie/serie. Wtedy bardziej zżywam się z bohaterami i nie lubię tak szybko rozstawać się z historią.
M: Wolę pojedyncze książki. Jak zacznę czytać serie, to czuję się zobowiązana, by przeczytać resztę, a zazwyczaj mnie to nudzi. Są też oczywiście trylogie/serie, ale są to wyjątki.


4.Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem? Dlaczego była tą wyjątkową?
L:HARRY POTTER! Mogłabym o tym pisać godzinami, ale po co :P
M: Przyznam się, że nie było takiej książki. Po prostu lubię czytać i nie miałam czegoś takiego.

5. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
L: Dopiero niedawno zaczęłam kupować książki. Wcześniej wypożyczałam je z biblioteki. Na początku kupowałam w Empiku. Teraz w aros.pl.
M: Zdarza się przez internet (-.-), ale również w księgarniach typu: Nasza Księgarnia czy Akapit Press.

6. Zdarza Ci się zakochiwać w bohaterach książek? Wymień kilku.
L: Praktycznie w każdej książce jaką czytałam znalazł się bohater, w którym się ,,zakochałam''. Np:. Ron z Harry'ego Potter'a, Percy z Olimpijskich Herosów czy (jak na razie) Cal z Czerwonej Królowej.
M:Nie. Szczerze pisząc, to po prostu nie umiem. Nigdy nie miałam czegoś takiego.

7. Czytasz e-booki, czy raczej wolisz je omijać? Dlaczego?
L: Jeszcze nigdy nie czytałam ebooka i nie zamierzam
M: Sięgnęłam po e-booka chyba raz albo dwa, podczas czytania lektur 'W pustyni i w puszczy' oraz 'Robinson Cruzoe', ale nie zachwyciło mnie to. Strasznie długo to trwa i sama mogłabym zrobić to dwa razy szybciej.

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
Byłoo ^^

9. Jaka postać literacka sprawiła, że miałaś/miałeś ochotę rzucić książką o ścianę? Dlaczego?
L:Eleonoooooor ;-;  KLIK
M:Była to dyrektor pewnej szkoły, p. Biedrona. Jej odzywki były tak irytujące, że miałam ochotę odstawić tę książkę daleko w kąt.

10. Znasz taką książkę, którą mogłabyś czytać w kółko i w kółko, wiedząc, że nigdy Ci się nie znudzi? Jaki jest jej tytuł?
L:  ,,Harry Potter i kamień filozoficzny'' (tak wiem jestem nudna...)
M:Tak, była by to książka M jak Dżem, Agnieszki Tyszki. Za każdym razem jest tak samo wciągająca i zabiera nas w zupełnie inny świat♥

11. Czy masz w swoim domu miejsce przeznaczone specjalnie do czytania, czy raczej czytasz wszędzie? Jakie to miejsce?
L: Lubię czytać na fotel, przy piecu, ale nie tylko tam to robię.
M: Nie przeszkodziłoby mi czytanie np. przy biurku, ale od lat czytam na łóżku i już raczej z przyzwyczajenia czytam tam.

Nominujemy:
lowczyni-ksiazek.blogspot.com
alawkrainieksiazek.blogspot.com
biblioteczka-dominiki.blogspot.com

sherry-stories.blogspot.com
kingaczyta.blogspot.com
ksiazkomol.blogspot.com
pozeracz-slow.blogspot.com
regalnapoddaszu.blogspot.com
strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com
booklover-love.blogspot.com
zaczytanablondynka.blogspot.com



Nasze pytania:
1. Jaka książka, którą posiadasz  ma najładniejszą okładkę?
2. Gdzie trzymasz książki?
3. Jakie są twoje 3 ulubione filmy?
4. Co sądzisz o lekturach szkolnych?
5. Czy jest taki autor, którego każda książka ci się podoba?
6. Potrafisz przerwać czytanie w połowie zdania?
7. Gdyby okazało się, że Twój znienawidzony autor, wydał naprawdę dobrą książkę - przeczytałabyś ją?
8. Wyobraź sobie, że cały świat Cię słucha. Jaką książkę polecisz?
9. Czy był taki fragment książki, na którym popłakałaś się ze śmiechu? Jeśli tak, to zacytuj go.
10. Czy oglądasz youtuberów, którzy recenzują książki?
11. Jeśli miałabyś okazję zaprzyjaźnić się z jedną z postaci literackich, którą byś wybrała i dlaczego?

A jakie są Wasze odpowiedzi na te pytania?

Do napisania!
~Marible i Luna


23 komentarze:

  1. Ja często kupuję książki przez internet, ale zdarza mi się w księgarniach.
    http://kacik-czytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Masz ekstra blog! Również kocham książki najbardziej na świecie i również uwielbiam sagę o Harrym Potterze :) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję nominacji, dziewczyny. Na pewno zasłużyłyście. Oby tak dalej:) Jeśli chodzi o mnie, to również uwielbiam pierwszą część Harry Pottera, chociaż w kółko mogłabym czytać "Piękni i martwi". Pozdrawiam, Weronika z http://believe-in-the-spirit-ff.blogspot.com/ :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, jak Wam fajnie idzie pisanie bloga w dwójkę :) Bardzo ciekawe odpowiedzi :)

    Zapraszam do mnie na www.maialis.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, to kupujcie na allegro - tam czasami można dostać książki za grosze :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także mam mało czasu na czytanie, bo szkoła :(
    W wakacje się rozkręca !

    blogerkafshion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację :) W wolnym czasie odpowiem na zadane pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W końcu doczekałam się jakiegoś fajnego bloga o kiążkach! Też na moim miałam zamiar co nie co napisać :)
    Kliknij tutaj a znajdziesz się w moim pokręconym świecie

    OdpowiedzUsuń
  9. O, dziękuję bardzo za nominację. :) Obiecuję, że jak tylko będę mieć trochę czasu, wezmę się za odpowiadanie na pytania i dam wam znać. Chwilowo jednak mam okropnie mało czasu na cokolwiek, więc pewnie muszę odroczyć napisanie notki o kilka tygodni.
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za nominację :) Moich odpowiedzi spodziewajcie się bliżej weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy odpowiedzi ;) Ja sama nigdy w Empiku nie kupowałam książek, najzwyczajniej mam do niego za daleko :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Również nominowałam cię do Liebster Blog :* Szczegóły na moim blogu!
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, widzę że pomyliłyście osoby które Was nominowały:D Te pytania ja Wam zadałam ;)
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo przepraszamy. Już poprawione :)

      Usuń
    2. Nie ma sprawy :* Odpowiedzi świetne :D Cieszę się, ze wzięłyście udział w zabawie! Zapraszam również na mojego bloga :)

      Usuń
  14. Gratuluję nominacji. Ciekawe odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję nominacji, ja nie pożyczam książek bo nigdy ich nie dostaję z powrotem :)
    zaobserwowałam i zapraszam http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Również do tej pory wypożyczałam raczej książki z biblioteki, ale odkąd założyłam bloga, książki stały się jeszcze bardziej kuszące i pewnie niedługo zbankrutuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że Luna jest Potterhead :D
    Witaj siostro!
    A tu taka chamska reklama ----> dramione-alexandry.blogspot.com ------> blog Potterowski (:
    Stronka świetna :D Dodałabym do obserwujących, ale coś mi nie działa :/ Innym razem to zrobię, gdy będę na innym kompie, na razie zachowam sobie w zakładkach :D
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za nominację! :) (Tak, wiem - szybko się skapnęłam...)
    Ps. Harry Potter rządzi!!!!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Po paru miesiącach w końcu znalazłam czas na odpowiedzenie na nominację. :) Zrobiłam to na swoim drugim blogu, przeznaczonego właśnie ku takim okazjom. :)
    http://klucz-do-rzeczywistosci.blogspot.com/2015/06/liebster-blogger-award-5-feniks.html
    Pozdrawiam,
    Sherry
    http://sherry-stories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń