4/19/2015

,,Cinder'' - recenzja

Okładka książki CinderAutor: Marissa Meyer
Cykl: Saga księżycowa (tom 1)
Tłumaczenie: Dorota Konowrocka
Tytuł oryginału: Cinder
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania:17 października 2012l
Liczba stron: 440

Orientalny Pekin przyszłości przynosi barwny, hałaśliwy krajobraz miasta, który ciekawi niejednego Europejczyka. „Sagi księżycowe. Cinder” Marissy Meyer wywraca do góry nogami wizerunek Państwa Środka.

Wraz z Cinder główną bohaterką znajdujemy się w zdziesiątkowanym przez śmiertelną plagę mieście. Dziewczyna jest cyborgiem o tajemniczej przeszłości, jednocześnie obywatelem drugiej kategorii. Sprawę komplikuje piętno nałożone na nią przez macochę, jakoby była winna śmierci swojej przyrodniej siostry. W jej życiu niespodziewanie pojawia się książę, który nalega by wybrała się z nim na bal. To jednak jest niemożliwe, gdy okazuje się też, że ona sama jest zaginioną księżniczką śmiertelnych wrogów mieszkańców Ziemi.

Cinder to współczesna opowieść o Kopciuszku, łącząca klasyczną baśń z futurystyczną powieścią. Inteligentna, wywrotowa historia mająca swój początek dawno, dawno temu… Niebywała podróż do odległej krainy.
 źródło opisu: Egmont Polska, 2012.

Fabuła 
Nigdy nie spodziewałabym się, że na podstawie Kopciuszka można stworzyć coś tak niesamowitego!
"Cinder" to połączenie dystopii, science fiction i klasycznej baśni z nutką fantasy. Autorka świetnie wykreowała świat, w którym żyje Cinder. Ziemia podzielona na Frakcje i Wspólnoty, Księżyc zamieszkały przez Lunarów, którzy dawno, dawno temu byli ludźmi i zaraza. Wszystko to pięknie przedstawione i wyjaśnione. Moim zdaniem ,,Cinder'' nie da się porównać z żadną inną książką. Jest niepowtarzalna i momentami zaskakująca, choć niestety udało mi się już w połowie odgadnąć  najważniejszy moment (jeśli ktoś czytał to wie o co mi chodzi...).
5/5 

Bohaterowie
Główna bohaterka jest inteligentna, wygadana i silna. Choć wie, że jest wyrzutkiem, a z dnia na dzień jej sytuacja się pogarsza nie poddaje się. Dąży do celu i jest po prostu wspaniała  tak jak książę (cesarz) Kai. No i cudowna Iko, którą chyba każdy chciałby mieć u siebie. Taki android to skarb, a po rozmowie z nią nie można nie mieć uśmiechu na twarzy. Autorka świetnie wykreowała każdą z postaci.
5/5

Styl autorki
W ,,Cinder'' opisy są tam gdzie być powinny. W całej powieści akcja toczy się szybko, więc gdy właśnie coś się dzieje autorka nie skupia się nad tym jak wygląda lampa na suficie tylko na wydarzeniach, ale gdy opis jest potrzebny pojawia się. Świetnym przykładem jest koronacja Kaia, która została przedstawiona świetnie. Pani Meyer pisze luźnym i dla wszystkich zrozumiałym językiem.
5/5

Oprawa graficzna 
 Szkoda, że Saga Księżycowa nie została wydana w Amerykańskich okładkach, bo moim zdaniem są bardziej dopracowane i...ładniejsze, ale do naszych nie mam zarzutu. No i ta czerwień w środku *-*
5/5

Wynik
20/20  ,,Cinder'' to przecudowna książka. Podziwiam Marissę Meyer za taką wyobraźnie i geniusz! 
Dlatego proszę Was! Podpiszcie się pod petycją o wydanie powieści Cress (trzeciej części Sagi Księżycowej), bo ona na prawdę zasługuje na wydanie!  PETYCJA


 Do napisania!
~Luna (Teraz ciągle będzie mi się to kojarzyło z Cinder ;-;)


16 komentarzy:

  1. Seria w planach. Opis bardzo mnie zaintrygował, a większość opinii z jakimi się zetknęłam była pozytywna, więc dlaczego by tu nie dać jej szansy? ;)
    Ps: Podpisałam petycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D ,,Cinder'' jest świetna, więc musisz dać jej szansę!

      Usuń
  2. Te nawiązania.. a może bardziej bazowanie na Kopciuszku mnie bardzo zachęca. Muszę sięgnąć kiedyś po tę pozycję!

    LimoBooks :)
    Photonette ^^ - nowy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie sięgnę po te pozycje,ale moge sie podpisać pod petycją,bo wiem,ze wiele osob lubi te serie,a moze moj podpis jakos sie przyda :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja :) Podpiszę się pod petycją, chociaż nie czytałam tej części. Wiem, jaki to jest ból, kiedy czytasz książkę, a okazuje się , że dalsze części nie są przetłumaczone >.<
    Pozdrawiam!
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. BOŻEBOŻEBOŻEBOŻE! Cudowna, prawda? No oczywiście, że tak, przecież wyszła spod pióra Marissy Meyer! :) Ja nie wiem, co ta pani ma w głowie, ale kocham jej pomysły i mam nadzieję, że nigdy się nie wyczerpią! :)
    Moje zdanie na temat Cinder pewnie już znasz, więc muszę Ci tylko powiedzieć: Poczekaj, aż zabierzesz się za drugą część. :D Według mnie jeszcze lepsza niż pierwsza, ale to chyba ze względu na Wilka, którego u w i e l b i a m. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sie nie moge doczekac! :D Zastanawiam sie kim może byc Wilk w tej historii, bo jakos nie mogę go sobie wpasowac w zaden watwk :P

      Usuń
    2. No cóż, myślę, że to żadna tajemnica - "Scarlet" powstała na podstawie Czerwonego Kapturka :D A ja nawet przeczuwałam przed przeczytaniem, pod jaką postacią pojawi się wilk w tej historii. :D

      Usuń
    3. Wiem, że Scarlet jest na podstawie Czerwonego Kapturka, ale widocznie jestem słaba w dedukowaniu :P

      Usuń
    4. Oj tam, od razu słaba w dedukowaniu! :P Ale w takim razie szybko zabieraj się za Scarlet, w końcu przekonasz się, kimże jest Wilk. :D Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz jego postacią. ^_^

      Usuń
  6. Może kiedyś ją zakupie, ale nie teraz. Jednak twoja recenzja sprawiła, że mam na nią większą chrapkę :)
    Pozdrawiam :)
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś ją zakupie, ale nie teraz. Jednak twoja recenzja sprawiła, że mam na nią większą chrapkę :)
    Pozdrawiam :)
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiegoś czasu marzy mi się sięgnięcie po "Cinder", a Twoja recenzja utwierdza mnie w przekonaniu, że to dobry wybór. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać ją w czerwcu. :)
    Pozdrawiam!
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń
  9. Cała Saga Księżycowa jest świetna :)

    Pozdrawiam
    Agat
    Moje czytanie
    http://miszmasz79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń