4/22/2015

,,Zagrożeni'' - recenzja
                                              
Tytuł: Zagrożeni
Autor: C.J. Daugherty
Tłumaczenie: Martyna Bielik
Liczba stron: 376
Wydawnictwo: Otwarte
Część: III

Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą - była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki.
Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się bać...


Styl Autorki
No cóż, będę się powtarzać. Mi się nadal podoba, nic się nie zmieniło. Przyjemnie się czyta, gdyż można sobie to wszystko wyobrazić. Tak... Jej słowa w książce idealnie przełożyły by się na film.
Książkę czyta się lekko. Najbardziej uwielbiam zakończenia rozdziału. Zmuszają nas do przeczytanie kolejnych i kolejnych...
5/5

Fabuła
Na początku miałam wątpliwości, bo nic ciekawego się nie działo. Dopiero potem akcja zaczęła się rozkręcać. Byłam zdziwiona dokładnością oraz wszelkimi zwrotami akcji, które nas czekają. A końcowe emocje trzymają w napięciu.
5/5

Oprawa graficzna
Okładka mi się podoba, jednak ten mężczyzna z tyłu... Domyślam się, że to musi być Nathaniel, ale ten facet kompletnie nie pasuje, do postaci, którą sobie wyobrażałam. Jest jeszcze jedna rzecz. Odnoszę wrażenie, że na każdej okładce 'Allie' jest inna. W Wybranych wyglądała zupełnie inaczej.
I coś dziwnego, co mi się rzuca w oczy to to, że mam wrażenie że Carter ma kilo tapety na sobie. Wiem, że to brzmi dziwnie, ale na jego policzkach widać coś (nie wiem jak to się nazywa :) co powoduje, że policzki są optycznie węższe :D
4/5

Bohaterowie
Bardzo spodobała mi się Rachel. Jej postępowanie oraz tok myślenia. W sumie to cieszę się, że Jules.."zniknęła". Rzeczą, która coraz mniej mi się zaczyna podobać, to zachowanie Allie. Wiecznie przeprasza i nie potrafi się postawić. Jest totalnie rozdarta między Sylvainem i Carterem. Najpierw jest szczęśliwa, że odzyskała przyjaźń, a potem kłamie, że musi się uczyć, a tak naprawdę idzie gdzie indziej. To strasznie irytuje.
4/5

Punkty:
18/20

Cieszę się, że przeczytaliście tą recenzję :)
Napiszcie co sądzicie o książce, czy Allie również Was irytuje? Czy może jestem sama?
Do napisania!
~Marible

20 komentarzy:

  1. Musze w końcu zabrać sie za ta serie,bo słyszę same dobre opinie :D
    karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam tej serii, więc nie mogę Ci powiedzieć, czy irytuje mnie Allie ;P Jednak po tym jak to przedstawiłaś myślę, że nie jest ona osobą godną mojej sympatii :P
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Allie irytuje mnie także, nie jesteś sama. :) Że też nie potrafi się zdecydować... Niby ogólnie zrobiła to pod koniec IV tomu, ale założę się, że w V i tak jeszcze zmieni zdanie. ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. zaobserwowałam kochana, miło by mi było gdybyś się odwdzięczyła, ale oczywiście do niczego nie zmuszam :*
    http://versashess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcześniej nie słyszałam o tej serii. A recenzja zachęcająca, więc czas na uzupełnienie mojej "biblioteczki". Nigdy za dużo książek, zawsze za mało półek :)


    rockabillybae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś nominowana do LBA - szczegóły tutaj: http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. ''Zagrożonych'' wspominam miło, jednakże dalej mam opory z sięgnięciem po ''Zbuntowanych''.

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje recenzje są niesamowicie poukładane. Zazdroszczę Ci, że umiesz być tak zorganizowana. ;) Żadnej książki z tej serii nie czytałam, aczkolwiek może kiedyś się skuszę, bo wszystkim dookoła naprawdę się podoba. :)

    porozmawiajmy-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też Allie irytuję, czasem kompletnie jej nie rozumiem xd
    a co do stylu autorki to ja nie wiem jak ta kobieta to robi,ale jej książki się po prostu pochłania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skończyłam na drugim tomie i jakoś nie mogłam się zabrać za trzeci, ale teraz czekam, aż będzie ostatni tom do kupienia i wtedy przeczytam całą serie od początku :D

    http://przez-zycie-z-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam "Wybranych", ale jakoś nie miałam jeszcze okazji przeczytać resztę części tej sagi. Mam nadzieję, ze niedługo to nadrobię.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam wg mnie warta polecenia :)

    http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na rekomendacje książki. Zwięźle i na temat! :)

    Zapraszam do mnie:
    http://recenzje-ksiazek-patricia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie podoba mi się ta książka.
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciągle jeszcze nie czytałam pierwszej części, ale mam na nią wieeelką ochotę! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto, jak przeczytasz jedną - przeczytasz resztę ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam 3 książki z tej serii ale mnie nie porwały :c

    Zapraszam do mnie: bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam 3 części i podobały mi się. Wciągająca seria :D

    OdpowiedzUsuń