5/17/2015

,,Jutro'' - recenzja
Znalezione obrazy dla zapytania jutro 1 Autor:
Cykl: Jutro (tom 1)
Tłumaczenie: Anna Gralak
Tytuł oryginału: Tomorrow, When the War Began
Wydawnictwo: Znak Literanova
Data wydania: 4 kwietnia 2011
Liczba stron: 272

 Nie ma już żadnych zasad.

Mam na imię Ellie. Kilka dni temu wybraliśmy się w siedem osób na wyprawę do samego Piekła. Tak nazywa się niedostępne miejsce w górach. Wycieczka była próbą naszej przyjaźni. Niektórych z nas połączyło nawet coś więcej. Szczęśliwi wróciliśmy do domu. Ale to był powrót do piekła. Znaleźliśmy martwe zwierzęta, a nasi rodzice i wszyscy mieszkańcy miasta zniknęli.
Okazało się, że naszego świata już nie ma. Że nie ma już żadnych zasad. A jutro musimy stworzyć własne.


Fabuła
Jak dowiadujemy się na tyle okładki ,,Jutro'' to fenomen na skalę światową. 
Ja tego fenomenu kompletnie nie zrozumiałam. Sam pomysł mnie oczarował. Jest to coś oryginalnego i jeszcze z taką fabułą się nie spotkałam, ale ilość niedorzecznych sytuacji jest tak duża, że przyjemności z czytania nie doświadczyłam. Na przykład kiedy bohaterowie mają przemieścić się cicho przez miasto oni za środek transportu wybierają buldożer! No, bo przecież nie ma bardziej cichego pojazdu, prawda?...A to tylko jedno z wieeeelu wydarzeń, przy których nie wiedziałam czy mam się śmiać, czy płakać...
Przez całą książkę działo się bardzo mało i było po prostu nudno.
3/5

Styl Autora
John Marsden aż za bardzo chciał się posłużyć językiem młodzieżowym i mu to nie wyszło.
Myślę, że wielkim błędem była narracja ze strony Ellie, której przemyślenia były strasznie irytujące (z resztę cała Ellie była irytująca, ale o tym za chwilę). Opisów było zdecydowanie za dużo, co nie umilało czytania, a książka baardzo mi się dłużyła. Myślę, że gdyby autor bardziej przyłożył się do wykonania byłoby o wiele lepiej.
3/5

Bohaterowie
Moim zdanie było za dużo głównych bohaterów. Pogubiłam się w ich imionach i dalej nie wiem który jest który.Każda z postaci wydawała mi się taka papierowa, nierealistyczna, a najbardziej dawała się we znaki Ellie, czyli nasza narratorka...Jej myśli typu ,,Ach! Wolę tego! Albo nie! Dzisiaj wolę tego!'' były okropnie denerwujące. Decyzje wszystkich bohaterów były momentami irracjonalne i myślałam, że oni w ogóle nie zdają sobie sprawy w jakiej sytuacji się znaleźli!
3/5

Oprawa Graficzna
Bardzo cenie, gdy specjalnie do książki są robione sesje, co stało się w tym przypadku. Okładka jest bardzo klimatyczna i dodaje uroku książce.
5/5

Wynik
14/20
,,Jutro'' bardzo mnie zawiodło i gdyby nie to, że wiele ludzi kocha tę serię w życiu bym jej nie poleciła, ale widzę, że jestem jakimś dziwnym wyjątkiem :p

Czytaliście ,,Jutro''?
Jak Wam się podobało?

Do napisania!
~Luna

24 komentarze:

  1. Ja czytałam, na samym początku byłam zachwycona, jednak z każdym tomem to zafascynowanie się zmniejszało, aż stanęłam na 4 lub 5 tomie i obecnie tej serii nienawidzę... :v
    Jest dla mnie strasznie nudna, ciągle dzieje się to samo... Nie, po prostu nie :(
    http://biblioteczka-blanki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie była świetna, czytałam ją już kilka lat temu, ale pamiętam, że bardzo mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tą książkę bardzo mi polecała mi koleżanka, mówiła że świetna i pewnie jest. Co więcej nawet szukałam pierwszej części w swojej bibliotece ale nie ma jest tylko masa kolejnych części ale i tak ją upoluję :D
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Jutro" lata temu i pamiętam, że wtedy mi się podobało. Niedawno je sobie kupiłam (wcześniej wypożyczyłam tą książkę z biblioteki) - mam zamiar przeczytać to znowu i zobaczyć, czy moja opinia się zmieni.

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam kilka pierwszych tomów i seria bardzo mi się podobała, aczkolwiek z czasem nieco nużyła.. Mimo to, była ok. ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Jutro" to seria, którą albo się kocha, albo nienawidzi. Oprócz narzekania głównej bohaterki, było całkiem spoko...po trzecim tomie poziom spada jeszcze bardziej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś pożyczyłam z biblioteki ''Jutro'', ale skończyło się na tym, że przeczytałam kilka stron i musiałam ją oddać. Niestety nie porwały mnie te pierwsze strony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie slyszalam o niej :(

    http://mikijiu.blogspot.com/2015/05/wishlist-choies-1.html poklikasz? to dla mnie wazne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyznaję regułę, że jeśli książka jest bestsellerem, czytanym przez ogół - na 90% będzie to kupa. I wiesz... zwykle się sprawdza ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro było ok ale bez szału :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam całą serię i nawet mi się podobało, bo jest inna i zdecydowanie różni się od książek młodzieżowych dostępnych teraz. Ale na kolana nie powala, tym bardziej, że przy czwartym, piątym tomie można zauważyć schemat. A zakończenie mnie totalnie nie satysfakcjonuje

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy tom był naprawdę świetny - według mnie. Ellie mnie irytowała, a z zapamiętaniem imiona bohaterów nie miałam problemów i wcale nie wydawali mi się nierealistyczni. Ich niektóre pomysły były po prostu na pierwszy rzut oka: CO ONI WYPRAWIAJĄ, ale potem można tam było dostrzec logikę (a przynajmniej na ją dostrzegłam). Opisy również nie dawały mi się we znaki. :)
    Ale pozostałe części... O zgrozo. Jeśli pierwsza cię nudziła - naprawdę nie radzę czytać następnych, bo ja prawie zasypiałam.
    A tak ogólnie to w końcu spotkałam jakąś osobę nielubiącą serię Jutro! Ja się zaliczam do tej grupy, ale co rusz spotykałam ludzi, którzy wychwalali tę serię (co nawet po części rozumiem, bo pomysł jest naprawdę fenomenalny i do tego moja kochana Australia <3), a tu nagle ktoś, kto się do mnie dołącza... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Ellie mnie nie irytowała :D

      Usuń
    2. Ja też słyszałam same zachwyty i wierz mi, nie mam zamiaru sięgać po następne części :D

      Usuń
  13. Nie czytałam jeszcze, ale bardzo chcę! Mam nadzieję, że gdzieś ją dorwę i przeczytam. :)
    kacik-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsza część mi się podobała,ale drugą przemilczę...
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaczęłam czytać "Jutro" ponad miesiąc temu i nadal tej książki nie skończyłam. Nie ciągnie mnie do niej i nie wiem ile się jeszcze będę z nią męczyć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki macie słodki nagłówek ;) To on mnie tutaj sprowadził ;)
    Co do Jutra, seria ta niespecjalnie mnie pociągała i chyba miałam nosa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś przeczytałam całą serię, ale raczej nie powaliła mnie na kolana :<
    Raczej do niej nie wrócę.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam i nie wiem, czy przeczytam. Niektórzy polecają, inni stanowczo odradzają, więc ja już się pogubiłam. Być może sięgnę po "Jutro" jeśli nie będę musiała jej [książki] kupować za własne pieniądze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajnie czyta się Twoje recenzje! :)
    A co do książki? Czytałam i powiem szczerze, że mnie też ta książka osobiście jakoś szczególnie nie zachwyciła.. Do tej pory nie sięgnęłam po cz.2 i nie wiem czy to zrobię. :)
    Pozdrawiam

    +OBSERWUJE
    http://ksiazkaikot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie mogłabym polubić tę serię, bo tematyka dla mnie interesująca. Ale słyszałam za dużo negatywnych opinii

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja właśnie słyszałam że jest to dobra książka, mimo ocen innych sama przeczytam wszystkie serie i stwierdzę czy mi się podoba czy nie :)
    Klik

    OdpowiedzUsuń
  22. czytałam wiele recenzji i każdy pisze co innego jednym się ona podoba innym nie, ale mnie jakoś do niej nie ciągnie
    pozdrawiam books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń