5/31/2015

,,Starter'' - recenzja
Okładka książki Starter
 Autor: Lissa Price
cykl: Starter (tom 1)
tłumaczenie: Elżbieta Piotrowska
tytuł oryginału: Starters
wydawnictwo: Albatros
data wydania: 8 kwietnia 2015
liczba stron: 400

 Callie straciła swoich rodziców, kiedy wojna bakteriologiczna zmiotła z powierzchni ziemi wszystkich w wieku między 20 a 60 lat. Ona i jej młodszy brat, Tyler, uciekają, żyjąc jako osadnicy razem z ich przyjacielem Michaelem i walczą ze regenatami, którzy byliby w stanie zabić ich choćby dla ciastka.

Jedyną nadzieją Callie jest „Prime Destinations”, niepokojące miejsce w Beverly Hills, rządzone przez tajemniczą postać znaną jako Old Man. Ukrywa on nastolatków, aby wypożyczyć ich ciała Enders’om – seniorom, którzy chcą być znowu młodzi. Callie wie, że pieniądze utrzymają ją, Tylera i Michaela żywych, więc zgadza się być dawcą. Ale neurochip, który został umieszczony w jej głowie ma awarię i Callie budzi się w życiu Helen – kobiety, która wypożyczyła jej ciało. Mieszka w jej domu, jeździ jej samochodami i umawia się z wnukiem senatora. Wszystko wygląda jak w bajce, dopóki Callie nie odkrywa, że Helen zamierza robić coś więcej, niż tylko imprezowanie – a plany Prime Destinations są dużo gorsze niż Callie mogła sobie kiedykolwiek wyobrazić…

 Fabuła
 Czytając ,,Starter'' nie można się nudzić. Akcja toczy się bardzo szybko. Nie ma tu długich opisów i nudnych przemyśleń. Wielkim plusem tej powieści jest jej niepowtarzalność. Niby mamy wiele powieści tego typu, ale ta zdecydowanie się wyróżnia. Świat jest świetnie wykreowany, inny. Historia pochłonęła mnie do reszty i nie mogłam się oderwać. Mamy tu do czynienia nie tylko z książką  sci-fi, ale także z thrillerem i kryminałem! Tak naprawdę cały dystopiczny świat jest tylko tłem dla zagadek, intryg i morderstw jakie tu znajdziemy. A wszystko dopełnia lekki wątek miłości, który jeszcze bardziej umila czytanie.
5/5

Bohaterowie 
Bohaterowie w tej powieści są niepowtarzalni i nadzwyczaj prawdziwi. Callie jest osobą bardzo stanowczą, pewną siebie i rozsądną. Wreszcie mamy postać, która myśli i nie popełnia pochopnych decyzji. Wyraźnie można dostrzec metamorfozę głównej bohaterki i nie chodzi tu o wygląd. Dziewczyna chcąc, czy nie chcąc dorośleje i zmienia się z strony na stronę.Czarny charakter, czyli Stary Człowiek jest najbardziej tajemniczą i intrygującą postacią z jaka się spotkałam. Nie przestaje nas zaskakiwać. Z resztą, tak jak większość postaci w ,,Starterze''.
5/5

Styl Autorki
Lissa Price pisze bardzo przyjemnym językiem. Dobrą decyzją była narracja ze strony Callie, która wyjątkowo przypadła mi do gustu! Czyta się ja bardzo szybko i jak już mówiłam naprawdę nie można się oderwać.
5/5

Oprawa graficzna
Ach...Tutaj chyba nie muszę tłumaczyć za co kocham tę okładkę. Jest przecudowna! No i się świeci *_*
Nie ukrywam,  głownie przez okładkę kupiłam tę książkę i na szczęście, nie żałuję.
5/5

Wynik
20/20
Polecam wszystkim, którzy lubią takie klimaty. Świetny debiut pani Price. czekam na więcej!

Czytaliście? Jakie są Wasze wrażenia? :)

Do napisania!
~Luna   

16 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać tą książkę, ale co staram się ją kupić to na jej miejsce zawsze znajduje tańszą, którą już kiedyś sobie upatrzyłam :P

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm a mi, okładka niezbyt się podoba. Jest taka z jednej strony nijaka, z drugiej trochę... straszna ^^
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak ja chcę przeczytać tą książkę . Czaję się na nią i czaję, ale to chyba też przez brak czasu.
    Muszę ją przeczytać w wakacje.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkim podoba się ta okładka, a tylko ja nie mogę na nią patrzeć... bo jest taka brzydka! Naprawdę, ja nie widzę w niej nic wyjątkowego. Nie podoba mi się nawet to, że się świeci. Po prostu dla tej okładki mówię jedno wielkie NIE.
    Co do treści, to nie czytałam. ;p I raczej nie jestem przekonania do przeczytania. Zbyt głośno się o niej zrobiło, a ja nie czytam książek, o których jest zbyt głośno. ;p Lecz, jeśli będę miała okazję, to przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka taka sobie, ale mi by przypasowała:)
    Obserwujemy? Daj znać u nas:)

    http://our-passiion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie czytam tę książkę, jestem na 58 str i już mi się bardzo podoba. Bardzo chciałam ją przeczytać. <3
    Zostałaś nominowana do TAGU. Mam nadzieje że znajdziesz czas by odpowiedzieć: Nominacja polega na;
    -wypisaniu 5 blogów, które się czyta
    - uzasadnienie swojego wyboru
    -nominowaniu tych blogów
    Pozdrawiam cieplutko :)http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę chcę bardzo przeczytać. Jeśli chodzi o okładkę to mi się nie podoba. Może na żywo jest ładniejsza. ;)

    kacik-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie mnie kusi ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam tę książkę gdzieś, ale nie mam pojęcia, gdzie. W każdym razie, nie przyglądałam się jej dokładnie wtedy. Zapamiętałam tylko dość oryginalny tytuł i wpadającą w oko okładkę.

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam wiele pozytywnych opinii o tej książce i muszę w końcu po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Starter" juz od kilku dni próbuje się do mnie dostać, ale moge jeszcze trochę poczekać, bo jak widzę warto :) Jeszcze bardziej nakręciłaś mnie swoją recenzją *.*

    Zapraszam również do siebie, gdzie organizuję rozdanie z fantastycznymi ksiązkami :)
    mojeksiazki-ola.blogspot.com/2015/06/rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :)
    /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna to jest książka! :) Witam! Uwielbiam czytać twojego bloga :* Oczywiście obserwuję,a jak.Wiedz ,że jestem twoim stałym czytelnikiem.Powinnas to wiedzieć.Świetnie piszesz,z rpzyjemnością mi się czyta twoje wpisy.Blog,jak wchodzę od razu sam się prosi o przeczytanie każdego tu postu,no nie mogę inaczej.Pozdrawiam cieplutko kochana,twój blog jest jednym słowem ZAJEBISTY. :D Swietny naglowek,super post,zachecasz do wielu rzeczy ,których potem nie żałuje. . POZDRAWIAM i zapraszam także do mnie :* :* :* Pamiętaj ,że wpadam tu co dziennie.
    karolinablogpanda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. "Starter" jest na mojej liście książek, które KONIECZNIE i OBOWIĄZKOWO muszę przeczytać.
    Świetna recenzja! :)

    http://maagia-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. O, nareszcie spotkałam się z recenzją która mi więcej wytłumaczyła o czym est książka :P
    i teraz wiem że warto ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń