5/03/2015

,,Szeptem'' - recenzja

Tytuł: Szeptem
Autor: Becca Fitzpatrick
Tłumaczenie: Paweł Łopatka
Liczba stron: 325
Wydawnictwo: Otwarte
Część: I

Czasem zdarza się miłość nie z tego świata. Naprawdę nie z tego świata…
Patch jest tajemniczy i zabójczo przystojny. Nic dziwnego, że szesnastoletnia Nora uległa jego urokowi. Niemal natychmiast w jej życiu zaczęły dziać się rzeczy, których nie da się wytłumaczyć. Chyba że…
Chyba że ktoś wie, że znalazł się w samym środku bitwy. Bitwy, którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi.                              O Twoje życie. Ale cicho sza… Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem.


Fabuła
Tak średnio mi się podobała. Autorka strasznie długo przeciągała całą opowieść. Byłam na 200 stronie, a nadal nic nie wiedziałam. Według mnie niektóre teksty był "urwane z choinki". Mając wielki pole do popisu mogła wymyślić coś lepszego.
W pewnym momencie zaczęłam się już mylić - kto jest jakim aniołem oraz czy ta akcja, to myśli Nory, czy było tak naprawdę.Sądzę, że niektóre rzeczy były nieprzemyślane. Nie spodobało mi się zakończenie.  Kiedy w końcu zaczęło się coś dziać, to książka się kończy.
3/5

Oprawa graficzna
Podobają mi się jej odcienie, przeważnie ciemne. Te pióra oddają pewien klimat. Powstało coś w rodzaju gradientu.
Ale nie przypadł mi do gustu ten facet na okładce. Nie wygląda dobrze, nawet nie wiem czy to Patch czy Elliot. Na okładce mogłaby być Nora. Zresztą on ma jakąś dziwną pozę na okładce.
Jeśli chodzi o 'wnętrze' książki, to nie podobała mi się czcionka. Ciężko mi się ją czytało.
4/5

Styl autorki
Zabrakło mi w niej miłości. Jak wskazuje opis, powinno być jej dużo. Ona tylko pisała pocałowali się, musnął ją dłonią. Nie dawało to efektu, nie potrafiłam się wczuć w tę książkę.
Jej słowa nie działały na mnie, los bohaterów był mi obojętny.
Odniosłam wrażenie, że pisarka nie potrafiła napisać swoich myśli. Opis nie zgadzał mi się z tym, co chciała nam przekazać. Wiedziała co chce zapisać, ale robiła to chaotycznie i raz działo się jedno, a za chwilę coś innego (takie mam zdanie). Zabrakło mi również opisu bohaterów.
4/5

Bohaterowie
Nora mnie strasznie irytowała. Każdy wiedział, że podoba jej się Patch, a ona praktycznie do końca wmawiała wszystkim, że nie. Vee też mi się nie podobała, nie w moim guście.
To zachowanie Dabrii było za oczywiste. Tak jak na filmie - nic rewelacyjnego.
Dziwne było zachowanie Patch'a na początku książki. Bardziej zawstydzał bohaterkę, niż jej wyznawał miłość.
4/5

Punkty
15/20

To jest dobra książka, jak nie masz co czytać. Jeśli masz ochotę - to ją przeczytaj, ja bym jej nikomu jednak nie poleciła.
Napisz mi czy czytałeś Szeptem i jakie są twoje wrażenia co do tej książki.
Do napisania!
~Marible

22 komentarze:

  1. Czytałam ,,Szeptem''i dla mnie ta książka była za przewidywalna i banalna ;/
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem fanką książek z tego gatunku, takie zakazane miłości nigdy mnie nie pociągały, dlatego nie planuję przeczytania tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do całej tej serii mam trochę sentymentu, ponieważ była jedną z pierwszych takich jakie przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki, ale raczej nie mam zamiaru. Bardzo nie lubię takiego przeciągania akcji, zaczynam się wtedy nudzić więc książka chyba by mi się nie spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sie własnie zastanawiam nad przeczytaniem tej książki xd
    kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie zwykłe Paranormal Romance, czego można oczekiwać więcej. Książka nie była zła, ale nie była żadna wybitna, zwłaszcza końcówka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu przeczytać :)
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i pamiętam, że bardzo mi się nie podobała. Jakaś taka prosta, przewidywalna, a bohaterowie sztywni. Nie sięgnęłam po dalsze części.

    http://mianigralibro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam Szeptem. Mnie się bardzo podobało. :) Ale czytałam (prawie) całą serię już dość dawno, była jedną z książek, które jako pierwszą wypożyczyłam w bibliotece. :) Może jakbym teraz przeczytałam Szeptem, to zmieniłabym zdanie... Nie wiem. Ale jak na razie lubię tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również czytałam i w większości się z Tobą zgadzam! Już myślałam, że jestem jedyną osobą, której nie podobał się świat wykreowany przez Beckę Fitzpatrick. Cała fabuła zaczyna się rozkręcać dopiero w 3 części - wtedy naprawdę dużo się dzieje!

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam tej książki, ale wydaje się ciekawa:)

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam i nie zamierzam ^^ Jakoś opis mnie nie zachęcił, a twoja recenzja utwierdziła w przekonaniu, że nie warto ☻

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam wiele sprzecznych recenzji tej książki i chyba będę musiała sięgnąć po nią w końcu, by wyrobić sobie swoją opinię. :)
    Pozdrawiam!
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja przeczytałem cala serie i bardzo mi się spodobała. :-)
    Co do okladki - przedstawia ona anioła, który spada z nieba, dlatego ma taka dziwna pozę i cześć piór oderwala się od skrzydeł. Mi osobiście przeszkadzały błędy. Np zamiast '-' był '!' albo literowki, jakby książki nie widział na oczy ktoś zajmujący się korektą. Ale po za tymi wadami, cala seria skrzela mi serce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, a co do błędów - też niektóre wyłapałam :)

      Usuń
  15. super recenzja :)

    zapraszam do mnie
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nominowałam Was do tagu! Zapraszam do zabawy! ^_^

    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/2015/05/disney-princess-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej!
    Nominowałam Was do zabawy - Liebster Blog Award

    Szczegóły: http://soko-bloguje.blogspot.com/2015/05/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajna recenzja, wszystko przejrzyście napisane!
    Fajny blog, obserwuje!

    http://inaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Strasznie dawno to czytałam, aż zapomniałam o czym jest xD
    mam w planach powrócic do tej serii ale to za może nawet kilka lat, mi się książka nawet podobała

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam całą serię "Szeptem". <3
    Za niedługo pewnie będę czytać jeszcze raz. :D

    http://maagia-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim zdaniem bardzo fajna seria ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń