5/10/2015

Liebster Blog Award #2
Znalezione obrazy dla zapytania liebster blog award


Już drugi raz zostałyśmy nominowane do LBA! Tym razem przez księżki, recenzje, czytelnicy. Dziękujemy! :D
1) Czy myślałaś/eś kiedyś o tym, żeby napisać swoją książkę, a może już ją piszesz lub napisałaś/eś?
L: Dawno, dawno temu coś pisałam, ale było tak złe, że przestałam i nie zamierzam kontynuować.
M: Nie. Nie potrafię wymyślić wciągającej historii, ale za kilka lat kto wie :)?

2) Jaka książka wzbudziła w tobie najwięcej emocji i od której nie mogłaś/eś się oderwać?
L: Oczywiście wszystkie części Harrego i Pery' ego Jacksona!
M: Zdecydowanie cała seria Wybranych.

3) Jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem, od jakiej książki jeśli pamiętasz i kiedy?
L: Pamiętam, że moją pierwszą lekturą był ,,Doktor Dolittle'' i baaardzo mi się spodobał! Wręcz płakałam gdy ją skończyłam. A pierwszą książką przeczytaną z własnej woli był...HARRY POTTER! (kto by się tego spodziewał :p)
M: Nigdy nie miałam takiego czegoś jak początek przygody z czytaniem.  Zaczęłam od lektur, a potem wybierałam książki, które chciałam przeczytać. To tyle c:

4) Czy sam/a wpadłaś/eś na pomysł utworzenia bloga, czy ktoś cię do tego namówił?
L: Ja wpadłam na pomysł założenia bloga i sama prowadziłam go tydzień, a potem dołączyła się Marible, którą musiałam trochę namawiać
M: 

5) Jaki gatunek książki najchętniej czytasz?
L: Preferuję dystopie i fantasy, choć się nie ograniczam.
M: Najchętniej czytam książki fantasy z nutką miłości ♥

6) Czy masz swoje ulubione miejsce, w którym czytasz książki?
L: Nie.
M: Tak, moje łóżko ^^

7) Jaki rodzaj książek preferujesz: książka papierowa, e-book czy audiobook, a może z każdego po trochu?
L: Zdecydowanie książki papierowe! Uwielbiam je kupować i patrzeć na ich piękne okładki (robię to nałogowo) Nigdy nie czytałam e-booka ani nie słuchałam audiobooka i nie zamierzam.
M: Książki papierowe :) 

8) Wolisz kupować książki na własność, czy wypożyczać z biblioteki lub od znajomych?
L: Oczywiście, że wolę je kupować, ale nie zawsze są na to środki, więc zdarza mi się wypożyczać z biblioteki lub od znajomych.
M: Wolę kupować książki. Nie są zniszczone, nie muszę się spieszyć by je przeczytać. Wypożyczam książki z biblioteki szkolnej, ale wolę mieć je na własność :p

9) Czy wśród swoich znajomych masz takich, którzy tak jak ty czytają dużo książek?
L: Tak i jest ich wbrew pozorom całkiem dużo.
M: Oczywiście c:

10) Czy znajdujesz do książek, które przeczytasz piosenki, które przypominają ci o niej?
L: Nie. Nigdy nic takiego nie robiłam.
M: Nie, nie robiłam tak.

11) Czy okładka ma wpływ na to, czy daną książkę przeczytasz, czy też nie?
L: Bardzo często gapię się na okładki, gdy są wyjątkowo piękne (teraz mam fazę na Starter *-*), ale jeśli wiem, że książka jest dobra, a okładka okropna to i tak ją przeczytam :)
M: Tak i nie. Uważam, że okładka powinna nas zachęcić do czytania książki. Zawsze sięgam najpierw po te, które mają ładną okładkę, a gdy nic nie znajdę, przeglądam resztę :)

Nikogo nie nominujemy, bo robiłyśmy to dosyć niedawno :)

Zgadzacie się z nami? Jak Wy byście odpowiedzieli? :)

 Do napisania!
~Luna i Marible

13 komentarzy:

  1. Super tag <3 Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej czytam thrillery i sci-fi. :)

    http://kacik-czytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie w klubie osób, które nie wyznają pożyczania książek xd
    Faza na okładkę "Startera"? Skądś to znam... :D

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi :) Ja sama mam kilka piosenek, które kojarzą mi się z niektórymi książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez Twoje odpowiedzi naszła mnie chęć przeczytania Harrego Pottera, obecnie czytam Desperacja- Stephen King ;)
    http://wet-streets.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chęć przeczytania Harrego? To ona musi się pojawić? Ja ją mam zawsze :D

      Usuń
  6. Również wolę kupować,ale nie zawsze to wychodzi, bo książki coraz droższe niestety :(
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie czytałam Harrego :P
    mam taką jedną piosenkę która kojarzy mi się z ,,opowieści z narnii" za każdym razem gdy ją słyszę jestem na polu bitwy w ,,książę Kaspian" *-* kocham ten stan

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, piszesz bardzo ciekawie i ogólnie genialny blog ;*

    ♥ Obserwuję i liczę na rewanż ♥

    http://suzzy-suzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do pierwszej pytania - hej, jeśli coś jest złe, to znaczy, że trzeba po prostu pisać więcej i więcej, aż w końcu się styl wyrobi. O to chodzi! :D
    A historia wciągająca na początku ma być przede wszystkim dla autora - by nauczyć się pisać, trzeba zacząć od tego, co się lubi. Tworzyć wymarzonych bohaterów, wątki, o których same chciałybyście czytać, aż w końcu się okaże, po wielu napisanych stronach, że to nowe opowiadanie wciąga nie tylko autora :)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby tak, ale po pewnym czasie stwierdziłam że nie sprawia mi to przyjemności, a nie chciałam robić nic na siłe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, na siłę, jak się czegoś nie czuje to też większego sensu nie ma ;)

      Usuń
  11. Lubię mieć książki na własność, ale zważywszy na ich ceny, które stale rosną, to coraz ciężej jest mi kupować książki. Ale znowu biblioteka w mojej miejscowości jest zupełnie pusta. Nie ma tu książek typowo dla nastolatków, typowo dla dorosłych i typowo dla dzieci, które teraz aktualnie są na topie. Można znaleźć pare jakichś takich tandetnych książek, o których nawet nikt nie słyszał, ale nie ma niczego konkretnego. W takim wypadku jestem zmuszona kupować książki :P
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń