6/07/2015

Przeznaczeni - recenzja


Tytuł: Przeznaczeni
Autor: Holly Bourne
Tłumaczenie: Filip Makowiecki
Liczba stron: 440
Wydawnictwo: YA!

Poppy uważała, że miłość może poczekać. Cóż, okazało się, że jednak nie może. 
Middletown, miasteczko pod Londyne, to najnudniejsze miejsce na świecie. Największą atrakcją, na jaką można tu liczyć są weekendowe występy młodych kapel rockowych. Nic dziwnego, że siedemnastoletnia Poppy nie lubi miejsca, w którym mieszka.
Pewne sobotnie wyjście na koncert pociąga jednak za sobą całą serie nieprawdopodobnych wypadków. Poznanie Noego, utalentowanego i zabójczo przystojnego gitarzysty, wywraca świat Poppy do góry nogami. Miłość ją zmienia. W kilka miesięcy przestaje być (umiarkowanie) bojową feministką, (prawie) rezygnuje z żartów ze swoich przyjaciółek wierzących w prawdziwą miłość, (jednokrotnie) zmusza się do obejrzenia pewnego modnego filmu o wampirach i (okazjonalnie) zaczyna malować paznokcie u nóg. Związek dwojga nastolatków jest bardzo burzliwy - i to dosłownie. Rodzące się między nimi uczuci okazuje się tak potężne, że zagraża bezpieczeństwu ludzkości. Prawdziwa miłość musi przecież trwać do końca świata - końca świata, który sama spowoduje.

Fabuła
Przede wszystkim miłość Noego i Poppy była piękna. Było jej dużo, co mi akurat nie przeszkadzało. W niektórych sytuacjach czujemy się, jakbyśmy to my grali rolę Poppy. Czasem musiałam przerywać czytanie, bo się sama dziwnie czułam :D.
Jednak uważam, że Ci żołnierze, którzy weszli im do domu w kulminacyjnym momencie byli dziwni. Żołnierze? Tak nagle? Nie no... SPOKO.
Nie podobało mi się, ile mówiła ta doktorka na końcu. Nie chciało mi się tego czytać i powiem szczerze omijałam niektóre wątki.
A końcówka była cudowna. Taka smutna i wzruszająca. MUSICIE przeczytać epilog. Kiedy zaczęłam czytać, że od tego momentu minęły już 2 lata, i ten list... Ehh.. Piękny♥
4/5

Bohaterowie
Jak dla mnie byli dobrzy, ale nie powiedziałabym, że rewelacyjni. Te teksty, które wygłaszał Noe dla Poppy były przesłodzone i melodramatyczne. Na miejscu autorki trochę bardziej starałabym się włączyć w to rodziców oraz zespół w którym grał Noe. Główna bohaterka była czasem irytująca. Raz się zastanawia, jakby to było utonąć w jego objęciach, a za chwile myśli no tak, jest sławny, za chwile mnie rzuci.
Nie wiem czemu osobą, która powodowała, że chciałam rzucić książką o ścianę, był dr. Ashley. Jego postać i zachowanie były strasznie denerwujące. Nic nie robił, a gdy już 100 razy się czyta o wdechach i wydechach...:')
4/5

Oprawa Graficzna
Bardzo mi się podoba. To serce się tak wyróżnia spośród tej czarności *_*. Dla mnie śliczna.
5/5

Styl Autorki
Książkę czyta się naprawdę szybko i jest wciągająca. Holly Bourne posługiwała się współczesnym, a raczej typowo młodzieżowym językiem. Była bezpośrednia, co widać po wypowiedziach Ruth. Trafionym pomysłem była narracja Poppy. Znamy jej myśli, co pomaga nam odnieść się do całej książki. Może trochę inaczej zakończyłabym książkę, ale ten pomysł też był świetny ^^
5/5

Wynik
18/20
Jeśli lubisz książki z wątkami miłosnym, to na pewno będzie to książka dla Ciebie.
Czytaliście już tę książkę? A może chcecie przeczytać? Z chęcią poczytam Wasze opinie^^
Do napisania!
~Marible

5 komentarzy:

  1. Mam na nią smaczka,może uda mi się ją zdobyć na wakacje :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jakoś nie jestem przekonana. Chociaż wątki miłosne lubię (i to nawet bardzo :P), to czuję, że ta pozycja mi się nie spodoba... Chyba odstraszają mnie te przesłodzone teksty Noego, o których wspomniałaś. ^_^ Ale może kiedyś... ^_^

    OdpowiedzUsuń
  3. coś jest w tej książce co sprawia, że chcę ją przeczytać :)
    zapraszam do siebie, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba :) + w zakładce recenzje/polecane znajdziesz kilka recenzji książkowych, już niedługo pojawią się kolejne :) http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ją kiedyś na promocji w matrasie, ale jakoś się nie zdecydowałam na zakup. Dlaczegodlaczegodlaczego? :c

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie.Być może po nią sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń