8/12/2015

,,Fangirl" - recenzja
Okładka książki Fangirl

Autorka: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: Otwarte
Tytuł oryginału: Fangirl
Tłumaczenie: Magdalena Zielińska                
Liczba stron: 464

Wren i Cath to siostry bliźniaczki „podobne” do siebie jak ogień i woda. Wren chce w życiu spróbować wszystkiego. Lubi imprezować, randkować i poznawać nowych ludzi. Cath woli siedzieć w ich wspólnym pokoju i pisać fanfiction do książki, która zawładnęła całym jej światem. Jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snowa. Wróć! Jest Prawdziwą Fanką, która… ma swoich własnych fanów, bo pisze fanfiki o Simonie.
Mimo że tak różne, dziewczyny są nierozłączne. 
Gdy bliźniaczki rozpoczynają naukę w college’u, ich drogi się rozchodzą – Wren nie chce już mieszkać z siostrą. Cath musi opuścić swój bezpieczny świat i stawić czoła rzeczywistości. Na swojej drodze spotyka Reagan (Cath prędzej dogadałaby się z Marsjaninem niż z nią) i wiecznie uśmiechniętego Levi’ego (czy on kiedyś zrozumie, co to jest przestrzeń osobista?) oraz panią profesor od kreatywnego pisania (która wszelkie fanfiki uważa za plagiaty).

„Fangirl” to opowieść o przyjaźni wbrew różnicom i o trudnej sztuce dojrzewania. To historia o ludziach, którzy kochają książki tak bardzo, że stają się one ich całym światem.

Fabuła

Książka wciągnęła mnie od pierwszej strony! Nie spotkamy tu wartkiej akcji, ani zapierających dech w piersiach momentów, ale to pod żadnym pozorem nie zmniejsza mojego zachwytu wywołanego tą książką.Mamy oczywiście uroczy romans. Pisząc uroczy mam na myśli polany toną lukru, ale znowu ten lukier w ogóle mi nie przeszkadzał, wręcz sprawiał, że uśmiechałam się od ucha do ucha.
 W "Fangirl" poruszane są także poważne tematy, takie jak rozbita rodzina i pewnego rodzaju choroba.
5/5

Bohaterowie
Jeszcze z żadną bohaterką nie utożsamiłam się tak jak z Cath i myślę, że każdy książkoholik tak powie. To tak jakby Rainbow Rowell ukradkiem podglądała mnie i z tych obserwacji stworzyła "Fangirl". Dziwne uczucie...No i nie mogłabym nie wspomnieć o cudownym Levim! Levim, w którym aż nie da się nie zakochać. Słodki, uroczy, oddany, odważny, zabawny! Ach... Każda z postaci wykreowanych przez panią Rowell jest świetnie przedstawiona, prawdziwa i  indywidualna. Bardzo trudno było mi się z nimi rozstać.
5/5

Styl Autorki
Rainbow Rowell świetnie przeplata słodki z gorzkim. Nie mamy tu nadmiaru ani tego, ani tego.
W swój lekki styl pisania wplata też przemyślenia i życiowe rady, co sprawia, że "Fangirl" pochłania się błyskawicznie!
5/5

Oprawa graficzna
Okładka jest przeurocza! świetny dobór kolorów. Aż nie mogę się napatrzeć ^^.
5/5

Wynik
20/20
"Fangirl" to świetna, słodko-gorzka powieść na wakacje! Można w niej także znaleźć kilka przydatnych rad dla początkujących pisarzy. Nie można się od niej oderwać i gwarantuję, że czas przy niej spędzony nie będzie zmarnowany ;)

Do napisania!
~Luna

13 komentarzy:

  1. Wszędzie na około ta książka jest tak chwalona, że aż żal, że nie mogę mieć jej w najbliższym czasie u siebie :)

    http://suomianne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak bardzo chciałabym mieć już u siebie "Fangirl", ale zdecydowałam, że najpierw przeczytam 'Eleonorę i Parka", więc muszę być konsekwentna ;)

    Pozdrawiam :)
    http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o niej, nie za bardzo przepadam za czytaniem :/ Ale i tak się książka wydaje się ciekawa :D

    zuzublog.pl [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam "Eleonorę i Parka" na półce, więc jeśli tylko mi się spodoba, na pewno sięgnę po "Fangirl"! :)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej z powieści Rowell, w najbliższym czasie nie mam zamiaru. Może kiedyś.. c:

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę to przeczytać!!! :D :D
    Rany, wszyscy robią mi tylko większą ochotę na tę powieść, same pozytywne recenzje. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak chcę przeczytać tą książkę, że nie wiem.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie również książka niesamowicie się spodobała - to naprawdę urocza i przyjemna opowieść. Mam nadzieję, że inne książki autorki też zostaną wydane w Polsce. ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. zastanawiam się nad kupnem tej książki, a po tej recenzji zrobię to na 100% ;)

    justdarcyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Spotkałam się już z twórczością tej autorki, czytając "Eleonorę i Parka", więc jestem bardzo ciekawa, co tym razem udało jej się stworzyć. Poza tym, tak wysoko oceniłaś "Fangirl", że naprawdę chcę przeczytać tę książkę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka świetna książka, a jeszcze nie miała szansy wpaść w moje łapki! :P
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Każdy chwali tę książkę, więc mysle, że niedługo ja również będę zmuszona ją przeczytać :)

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Eleonora i Park mi się podobała, więc po Fangirl sięgnę na pewno. Poza tym ja też nią jestem więc pewnie przypadnie mi do gustu :D
    Pozdrawiam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń