8/30/2015

Czas Żniw - recenzja 

Okładka książki Czas Żniw Autorka: Samantha Shannon
 Wydawnictwo: Sine Qua Non
 Tytuł oryginału: The Bone Season                                        Tłumaczenie: Regina Kołek
 Ilość stron: 520


Sajon.
Nie ma bezpieczniejszego miejsca.

„Może nie wiesz, ale Żniwa nazywane są też dobrymi zbiorami. Wciąż mówią tak na ulicach: Dobre Żniwa, Zbiory Obfitości. Rozumieją to jako odbieranie nagrody, podstawowy warunek ich negocjacji z Sajonem. Ludzie oczywiście postrzegają je inaczej. Dla nich są symbolem nieszczęścia. Oznaczają głód. Śmierć. Dlatego nazywają nas kosiarzami. Ponieważ pomagamy prowadzić ludzi na śmierć”.

Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney pracuje w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Jej szefem jest Jaxon Hall, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Paige jest sennym wędrowcem i w świecie, w którym przyszło jej żyć, zdradą jest już sam fakt, że oddycha.

Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Na skutek fatalnego splotu okoliczności zostaje przetransportowana do Oksfordu – tajemniczej kolonii karnej, której istnienie od dwustu lat utrzymywane jest w tajemnicy. Kontrolę nad nią sprawuje potężna, pochodząca z innego świata rasa Refaitów. Paige trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika – staje się on jej panem i trenerem, jej naturalnym wrogiem. Jeśli Paige chce odzyskać wolność, musi poddać się zasadom panującym w miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć.

Fabuła
,,Czas Żniw" to zdecydowanie książka wyjątkowa. Tak, to to słowa. Gdybym miała ją opisać jednym słowem byłoby to właśnie "wyjątkowa". Świat jaki wykreowała autorka jest dopracowany w najmniejszych szczegółach. Poznanie i zrozumienie go nie należy do łatwych i przez kilkadziesiąt pierwszych stron musimy przebrnąć lekko zagubieni, ale naprawdę warto i broń Boże nie zrażajcie się po trudnym pierwszym wrażeniu! Akcja mknie w zawrotnym tempie aż momentami bałam się przewrócić stronę w obawie o mojego ulubionego bohatera...,,Czas Żniw" ma niesamowity klimat. Klimat grozy i ciągłego niebezpieczeństwa, przez który nie można się od niej oderwać. 
5/5

Bohaterowie
Paige jest bardzo wyrazistą bohaterką. Wie czego chce i z uporem dąży do celu. Nie zgadzałam się z niektórymi jej decyzjami i jej upór momentami mnie irytował, ale na szczęście nie była to irytacja typu "rzucanie ksiazką o ścianę" ;). No i Arcturus...Kocham takie postacie! Tajemniczy, intrygujący, nie jednoznaczny...Z utęsknieniem wyczekiwałam momentów z nim żeby  chociaż trochę go poznać. Zdecydowanie moja ulubiona postać! 
4/5

Styl autorki

Samantha Shannon pisze bardzo plastycznie. Jej opisy sprawiają, że czuję się jakbym własnie byłą z bohaterami w środku akcji. Niezwykle rzadki dar!
Autorka piszę na tyle lekko i przyjemnie, że w ogóle nie odczuwamy tych 500 stron i pochłaniamy książkę błyskawicznie i jednocześnie nie banalnie.
5/5

Oprawa graficzna

Okładka jest bardzo dopracowana i ma wiele szczegółów, które przykuwają wzrok i idealnie odzwierciedla treść. W środku mamy tez wiele dodatków takich jak mapa Szeolu I i tabela jasnowidzów. Osobiście uwielbiam takie dodatki. No i należą się wielkie brawa dla tłumaczki!
5/5

Wynik

19/20
,,Czas żniw" to nie zwykła książka fantasy. Jest jedyna w swoim rodzaju i zdecydowanie warto poświecić swój czas aby zapoznać się z twórczością Samanthy Shannon. Wprost nie mogłam uwierzyć, że to debiut!


Do napisania!

~Luna

10 komentarzy:

  1. Brzmi dość ciekawie :)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No masz, kolejna recenzja tej książki ;) Wszyscy tak chwalą tę książkę, jak i jej kontynuację, że chyba nie mam wyjścia. Muszę przeczytać ! Koniecznie! ;P

    Pozdrawiam,
    Czytelnicze turbulencje- klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka od dawna mojej liście must have ;D Mam nadzieję, że niedługo uda mi się ją przeczytać.

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czytam "Czas Żniw". Bardzo wciągająca. :)

    http://zaczytana-dolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu się za to zabrać.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać Czasu Żniw, a mam ogromną ochotę już od dłuższego czasu.

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka już od długiego czasu jest na mojej liście must have, więc mam nadzieję, że szybko trafi na moją półkę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, o czyżby to ta sławna książka. No kurczę chyba jednak muszę przeczytać skoro tyle osób ja poleca i teraz ty, czemu nie.
    Pozdrawiam ciepło :* i zapraszam na podsumowanie.♥
    http://kochamczytack.blogspot.com
    Tetiana

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od dawna mam w planach ''Czas żniw'', bo gdzie by się obejrzeć same pozytywne opinie na temat tej książki i jej kontynuacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę przeczytać!! :D Tyle dobrego słyszę, fabuła wydaje mi się prześwietna - ta książka musi mi się spodobać. :D Oby do jej lektury doszło jak najszybciej. :P

    OdpowiedzUsuń