11/01/2015

,,Dopóki nie zgasną gwiazdy" - recenzja

,,Dopóki nie zgasną gwiazdy" - recenzja

Okładka książki Dopóki  nie zgasną  gwiazdy                                                                                                         Wydawnictwo: Sine Qua Non
 Autor: Piotr Patykiewicz
 Liczba stron: 400


Po Upadku nic nie wygląda tak jak wcześniej. Lód i śnieg pochłonęły cały świat. Po ziemi stąpają wygłodniałe bestie, niebem nie rządzą już ptaki. Miasta stoją niemalże puste – zapuszczają się tam jedynie złomiarze, w poszukiwaniu cennych artefaktów. Śnieżne pustkowia i dzikie ostępy leśne przemierzają grupy myśliwych, desperacko walczących o pożywienie. Pozostali przy życiu ludzie przenieśli się wysoko w góry, gdzie trzymają się ułudy bezpieczeństwa. Doskonale wiedzą, że biada tym, których dopadną światła na przełęczy. Dla większości lepsza jest śmierć...

W takiej rzeczywistości przyszło żyć Kacprowi. Chłopak nawet nie przypuszcza, jakie piekło zgotował mu los. Pogoń za ambicją oraz poczucie obowiązku wobec bliskich każą mu opuścić znaną okolicę. Rozpoczyna swoją podróż. A światła czekają na nieostrożnych wędrowców...



Fabuła
,,Dopóki nie zgasną gwiazdy" to powiew świeżości wśród post apokaliptycznych  powieści. Nie sposób nie wczuć się w klimat ośnieżonych szczytów gór i wszechobecnego zagrożenia. Autor bardzo dobrze wykreował świat dopracowując każdy szczegół. Akcja rozwija się powoli. Czasami jest, a czasami jej nie ma. W całą historię wpleciony jest wątek romansu, który moim zdaniem był zbędny , trochę wymuszony i nijaki...No i zakończenie...Mało wyjaśniające, filozoficzne, dające do myślenia. Przez całą książkę szukałam głównego wątku, celu, który musi osiągnąć bohater by przetrwać, czegoś co możemy znaleźć w każdej powieści tego typu. Ale go nie znalazłam. I właśnie przez zakończenie uświadomiłam sobie, że ta książka jest inna. Ma głębszy sens, który trzeba odkryć.
4/5

Bohaterowie
Głównym bohaterem jest Kacper. szesnastoletni chłopak wkraczający w dorosłość. Bardzo wytrwały i silnie dążący do celu. W trakcie powieści chłopak dojrzewa i jego postępowanie coraz mniej mnie denerwowało, bo na początku tak było. Mam wrażenie, że bohaterowie tej powieści byli tacy...nijacy. Nie zżyłam się z żadnym z nich. Byli mi obojętni...
3/5



Styl Autora
Powieść jest napisana lekkim i przystępnym językiem. Zakochałam się w opisach Piotra Patykiewicza! Sprawiają, że czujemy się jakbyśmy razem z Kacprem przemierzali Grań i nawet nie czujemy gdy już jesteśmy na ostatniej stronie. 
5/5

Oprawa graficzna
Okładka jest przepiękna. Świetnie oddaje klimat książki i nie daje nam przejść koło niej obojętnie. Na uwagę zasługują także  czarno-białe ilustracje, które dodają książce uroku i sprawiają, że staje się jeszcze bardziej wyjątkowa.
5/5

Wynik
17/20
,,Dopóki nie zgasną gwiazdy" to powieść inna niż wszystkie, z którą na pewno warto się zapoznać. Gorąco polecam!

Za egzemplarz dziękuje wydawnictwu Sine Qua Non :)

Do napisania!
~K

6 komentarzy:

  1. Książkę czytałam i niezbyt mi się spodobała. Oceniłam ją 5/10.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to raczej książka "w moich klimatach" :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję sięgnąć po tę książkę. Zapowiada się całkiem interesująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też planuję po nią sięgnąć i już nie mogę się doczekać :)/A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie. Jak będę miała okazję to na pewno przeczytam! :>

    http://niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już dużo dobrego, strasznie podoba mi się pomysł na tę książkę (jest taki jakiś... inny!); chcę przeczytać! ^_^

    OdpowiedzUsuń